Перейти до основного вмісту

Акумулятори для електрокарів, які заряджаються за 5 хвилин, пішли в виробництво

Ще у 2014 році представники ізраїльської компанії StoreDot представили прототип пристрою, здатного зарядити батарею смартфона за 30 секунд. Один із засновників стартапа — репатріант з Пермі, батько «флешки», професор Семен Ліцин.

Над акумуляторами для електрокарів команда StoreDot працювала кілька років, а влітку 2019 року на виставці в Тель-Авіві їхній пристрій зарядив електричний мопед за п'ять хвилин. Утім, тоді мова йшла про експериментальний зразок, зараз же літій-іонні батареї почали вироблятися в промислових масштабах на заводах компанії Eve Energy в Китаї.

Мета StoreDot — забезпечити 160 кілометрів проїзду після п'ятихвилинної зарядки автомобільного акумулятора. Для цього необхідно удосконалювати саму батарею й розвивати відповідну інфраструктуру.

«Головний бар'єр у поширенні електромобілів — не їхня вартість, а страх, — підкреслив в інтерв'ю The Guardian генеральний директор StoreDot Дорон Маєрсдорф. — Ви боїтеся застрягти на шосе, боїтеся провести дві години на зарядній станції. Але якщо все буде відбуватися як на звичайній заправці, цей страх піде».

Йому вторить у своєму Twitter голова Tesla Ілон Маск: «(Складність) виробництва акумуляторних батарей істотно обмежує розвиток енергетики майбутнього. Дуже важлива проблема».

На відміну від конкурентів, StoreDot використовує у своїх акумуляторах не графіт, а напівпровідникові наночастинки. У наступному році компанія планує перейти на більш дешевий кремній — у цьому випадку, як зазначає Маєрсдорф, вартість батарей зрівняється з нині наявними аналогами.

З 2014 року ізраїльський стартап залучив сотні мільйонів доларів інвестицій від таких міжнародних гравців як Daimler, BP, Samsung, TDK, інвестфонд Романа Абрамовича Millhouse та ін.

Десятки компаній розробляють акумулятори, які швидко заряджаються (у тому числі Tesla), але на сьогодні ізраїльтяни лідирують у цій сфері. Вийти на проектну потужність виробництва StoreDot планує до 2025 року. Ряд експертів ставиться до цього скептично, але, наприклад, професор Чао-Ян Ван із Центру технологій акумуляторів і накопичення енергії при Університеті штату Пенсільванія вважає, що вже через три роки «швидкі» батареї вийдуть на масовий ринок.

Засновники StoreDot обіцяють, що їхні акумулятори будуть витримувати до однієї тисячі перезаряджень із втратою не більш ніж 20% ємності.

Китайська компанія Eve Energy, де розпочато випуск пробної партії, належить казахстанському бізнесменові Кенесу Ракішеву. Підприємець займає шосте місце в рейтингу найбагатших людей своєї країни, а його активи оцінюються у $890 000 000. У Ракішева багатий досвід співпраці з Ізраїлем, так у 2013-му, разом із колишнім прем'єр-міністром Ольмертом, він відкрив венчурний фонд Genesis Angels. Чотири роки по тому Ракішев та ізраїльський бізнесмен Моше Хогег представили свій новий проект — смартфон і комп'ютер Finney, які працюють на технології блокчейн.

Казахстанський інвестор уже підкреслив, що випробування акумуляторів із технологією надшвидкої зарядки ознаменували нову еру в автомобілебудуванні.

Костянтин Мельман

 

Немає часу відвідувати сайт? Підпишіться на розсилку і отримуйте найважливіше в одному листі

Отлично, вы подписаны на нашу рассылку!
Ранее вы уже были подписаны на нашу рассылку